Lång dag.

Fan vad det regnar ute. Jag hade paraply, men jag blev blöt ändå. Himlans roligt, verkligen.

I övrigt så har kvällen varit väldigt trevlig. Träffade upp den finaste Anna och vi gick tillsammans för att lyssna på Oskar Linnros. Han som var med i Snook förut, ni vet. Jag har hört ett par av hans låtar som jag gillar, men konserten var sådär. Man hörde mycket musik, men inget av vad han sjöng. Killen är ju rätt så trevlig att vila ögonen på, men inte ens det kunde jag göra. Massa långa människor trängde sig framför. Efter musikstunden träffade vi upp Annas syster och några till som jag inte kände och traskade upp mot Götaplatsen, där vi tänkte att det kan vara trevligt att sitta och lyssna på Amanda Jensen. Vi hittade ett bort på ett ställe efter lite trixande, beställde ett glas vin och hade det trevligt. Den allra finaste Malin mötte upp oss.

Jag har hostat som en liten tok hela kvällen. Så pass att jag var på gränsen till att tappa rösten för att halsen blev så torr och rosslig. Men efter lite varm choklad (med en skvätt rom i) återhämtade den sig. Tur är väl det, jag gillar ju att prata.

Nu sitter jag i min morgonrock i soffan och har lite dåligt samvete för att Elvis har varit hemma ensam hela dagen. Han kanske inte förstår riktigt hur länge han har fått vara ensam, men ack så de där blåa ögonen ser anklagande på mig. Nu ska vi gå och lägga oss.

(Synd att man blir så blöt och kall av regnet, för det låter ju rätt så härligt där ute)

Sov gott!


(den lilla pricken längst fram är oskar linnros. ifall ni undrar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0