Skogen.

Idag gjorde vi ett nytt besök i skogen för att leta kantareller. En mycket större skog än förra gången. Hittade vi kantareller? Inte en endaste fjuttig liten kantarell. Och då gick vi runt och letade i en timme. Hur är detta möjligt? Jag blir irriterad. Här lägger man ner tid för att hitta denna gyllene godsak och så finns det ingenting. Efter skogen åkte vi och storhandlade. Det gick ett par tanter framför mig vid grönsakerna och jag hörde att de pratade om kantareller. Den ena av dem sa att hon hade varit i skogen på förmiddagen och att det var så himla roligt eftersom hon hittade flera kilo (!!!) kantareller. Morr. Jag muttrade högljutt när jag körde förbi dem med min kärra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0