Vet inte vad jag skall göra.

Så här ligger det till. Jag är 25, snart 26 (tvi vale), och jag har allvarliga problem med finnar i ansiktet. Visst kan man få finnar nu och då även när man snart är närmare 30 än 20 (tvi vale), men så som jag ser ut är inte bara några enstaka ibland. Mitt ansikte blossar upp och jag får finnar überalles. Små, stora, röda, infekterade... Ja ni fattar. Ofräscht? Mycket. Jobbigt? Väldigt. Irriterande? Ja. Gör mig ledsen? Hela tiden.

Jag har varit väldigt noga med att rengöra mitt ansikte på kvällarna, jag smörjer in ansiktet. Jag försöker tvätta mina sminkborstar regelbundet. Jag har bytt preventivmedel. Jag försöker dricka mycket vatten. Jag vet inte vad jag skall göra. Visst, det är väl ett litet, ytligt problem kan många tycka. Men jag tänker på det hela tiden då jag är vaken. Det första jag tänker på morgonen när jag vaknar är: "undrar hur många nya finnar jag har idag?"

Jag vet inte vad jag ska göra för att bli av med dem. Någon i min ålder som har erfarenhet av liknande som kan tipsa mig om något som kan få bort dessa jobbiga jävlar från mitt ansikte? Snälla?

Kommentarer
Postat av: Annina

Finns det inte receptfria läkemedel på apoteket att köpa? Basiron, Acnecyl eler vad de nu heter. Du skulle ju kunna testa iaf. PUSS

2010-08-22 @ 09:42:04
URL: http://anninae.blogg.se/
Postat av: Annina

Nej, det är ju klart. Gå till en dermatolog du så får du säkert hjälp, inte ska du gå omkring och vara ledsen heller! Puss

2010-08-22 @ 14:30:04
URL: http://anninae.blogg.se/
Postat av: Ida

Hmm för mig funkar det faktiskt att sluta äta chocklad, då brukar det lägga sig och jag är finnfri. Men oftast kan jag ju inte hålla mig som du vet så jag förblir inte finnfri så länge... Kram

2010-08-23 @ 17:29:57
Postat av: Danne

Ida, det ska jag testa, att inte äta någon choklad i några veckor. Det är ju värt ett försök i alla fall! Ses imorgon, kanske vi till och med hinner äta lunch tillsammans! Kram

2010-08-23 @ 20:26:21
URL: http://missminttu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0