Hej mitt vinterland

Det snöade en hel del igår kväll och det måste ha kommit mer snö under natten. Med 2 minusgrader ute ser det väldigt vackert ut! Hoppas att det håller sig på ett par minus, mer eller mindre behövs inte (tack). Visst hade vi snö innan gårdagens snöfall, men det var inte alls så fint som det är nu. Ska försöka komma ihåg att plocka upp kameran när jag är utomhus också.

Så här ser det ut på vår balkong

Vi "hann" visst inte ta in sommarmöblerna... Heh.

Det är många små traktorer som jobbar för fullt där ute med att röja undan snön. Stod och tittade ut en stund (som en annan gammal tant som står och spanar) och insåg att alla ni med barnvagnar där ute har en tuff period nu. Som en mamma kämpade med dels en vagn och dels en liten vid sidan av i pulka! All heder till alla föräldrar där ute! Ni kommer att bli starka som oxar om den här snömängden håller i sig.


En av tre traktorer som kör runt där ute i det vackra vinterlandet!

Kommentarer
Postat av: Lotte

Det ser likadant ut hos oss! Igår kväll hade vi nästan ingen snö och det snöade inte när jag gick och lade mig vid elva-tiden. Imorse låg det minst 10 cm nysnö på marken enligt principen "var är min bil??"

2010-12-09 @ 14:50:55
URL: http://chajanol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0