Tidigt julfirande och småkakor.

Igår var Henriks föräldrar här. Vi åker till Åland till min familj i år, så Henriks föräldrar bestämde sig för att åka på en karibienkryssning över jul. Därav firade vi en tidig jul tillsammans innan vi åker iväg på våra respektive äventyr. När de kom drack vi lite glögg och åt pepparkakor med stiltonost. Därefter bjöds det på havets julbord med diverse smaskigheter (glömde ta kort, skulle visa hur fint och juligt jag hade gjort det... typiskt) och sedan en tobleronepannacotta som avslut. Jag blev påmind om hur äckelmätt man kan bli när man äter julbord... Hujedamej! Efter maten som avnjöts under en lång stund, ville Henrik öppna julklappar, men med tre mot en bestämde vi att vi tar med oss klapparna till Åland. Henrik surade i en halv minut över detta, men blev sen glad igen när vi överlämnade våra klappar till hans föräldrar. Roligt när man har hittat klappar som bägge uppskattade!

Jag testade ett nytt recept på småkakor igår (som vi skulle haft till kaffet på kvällskvisten, men som ingen orkade äta efter maten och efterrätten...) Eller nytt och nytt, nytt för mig får jag väl säga.

Resultatet blev följande



Rätt så fina va? Det skulle vara MnMs men jag hittade inte den sorten i affären, så jag valde i stället att lägga i både nonstops och chokladöverdragna nötter, Marabous grejer. Kakorna blev inte direkt små, utan snarare amerikastorlek. Men dom två som ligger bakom recepten i min kokbok är från usa, så det är kanske inte så konstigt. Nu ska jag till jobbet, vilket känns sådär, men what to do. När jag kommer hem vill jag testa baka lussekatter, något jag aldrig någonsin gjort!

Ha en trevlig tredje advent (tiden går så fooooort....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0