Vinter och luciamys.

Så här fint var det utomhus här om dagen. Glömde visa bilderna innan, så dom kommer nu i stället.



Kallt som tusan var det också, men det brydde jag mig inte om just då för stunden. När jag nu sneglar på vår termometer ser jag att den visar -12,1, det ska jag också försöka ignorerar så gott det går. Jag gör mig inte så väl i kyla nämligen.

Över till något trevligare. Igår kväll var vi hemma hos finaste Louise och Martin, där vi hade lite luciamys. Vi bjöds på goda mackor och tilltugg när vi kom. Sedan gjorde vi massa julgodis. Det blev knäck, chokladkola, chokladdoppade marshmellows och tryffel (eller ja, tryffeln kanske vi glömde i kylen innan vi hann göra klart den). Louise hade pyntat och gjort så himla fint hemma hos dem, med en fantastisk julgran. Pyntet gick i vitt och rosa, tänk er Leilas jul, urtjusig! Såhär hade vi det.






Undrar vems hand det är vi kan se? (*host host... erics... host*)

Kommentarer
Postat av: Eric

sicket påhopp!

2010-12-14 @ 22:07:18
Postat av: Daniela

Äsch, det var väl inget påhopp. Bara ett litet påpekande :)

2010-12-15 @ 14:08:14
URL: http://missminttu.blogg.se/
Postat av: Josephine

juuul-fiiiilis till 100 %..och jag kan inte förstå: Om en vecka är det ju nästan julafton! Galet..

2010-12-16 @ 11:12:55
URL: http://mumintrolletjosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0