Den lilla röda.

Imorgon börjar jag min praktik. I 4,5 vecka skall jag vara på en gymnasieskola där det förväntas en hel massa av mig. Jag skall vara lärare i historia och jag skall vara samhällspedagog. Oj, hur ska detta gå kanske ni undrar? Jag kan avslöja att jag undrar precis detsamma. I fredags förra veckan var jag där och sa hej. Många av elverna frågade mig om jag är ny elev på skolan. Heh. När jag berättar för dem att jag väldigt snart fyller 26 och är lärarstudent tar dom ett djupt andetag och säger "Waah?! Skojar du mää mäj?" Jag fnittar lite hysteriskt och säger något i stil med "nej nej det är sant, jag är inte 17... eehm, jag ska bli lärare... host host... heheheheheh..."

Jag fick vara med på ett par lektioner i samhällskunskap, eftersom en av de handledare jag skall gå hade de lektionerna den dagen. De pratade om valet. Jag stack in med några kommentarer ibland och fick gå runt i klassen och hjälpa till när de testade göra valbarometern (för att testa vilket parti man lutade mest åt). Det handlade mest om att förklara svåra ord och meningsformuleringar för dem, inget konstigt. Efter lektionen kom två tjejer fram till mig och sa "Vi tror att du kommer att bli en bra lärare" "Oj, det var en snabb bedömning", sa jag. "Ja, men det är en känsla vi får. Kom bara ihåg att du måste vara hård och bestämd, annars får du ingen respekt!", säger tjejerna då. Jag ser fram emot praktiken, samtidigt som jag är livrädd.

Har förberett med att bläddra i deras historiabok samt så har jag köpt en röd anteckningsbok. Nu kör vi.



(ja, jag sitter fortfarande i min morgonrock)

Kommentarer
Postat av: Panini

Det kommer gå så bra så!



Om de är dumma mot dig så ryt till på finska, skrämmer skiten ur de flesta ;)



Du ska få träffa Svea när hon lärt sig uppföra sig lite bättre :D Iallafall slutat bitas allt för mycket ;)

2010-09-22 @ 12:07:47
URL: http://mrs-panini.blogspot.com/
Postat av: Elinor

Haha, det lät ju mindre trevligt... Det är lite anledningen till att jag inte har katt... Jag är lite smått rädd för dom! Jag tycker att dom är rätt lömska... du vet... Ena sekunden står dom i knät på en å spinner å äääär så gosiga, för att i nästa få spel å sätta klorna i en!



Jodå magen växer... Så jävla underbart att det snart är över faktiskt. Nu vill jag vara normal igen, med normal energi etc.



Vad roligt med vfu!! :) Hoppas att du trivs riktigt bra! Det kommer att gå kanon ska ru se!



Kram kram!

2010-09-22 @ 16:32:03
URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: Annina

Huu, laskigt du! Men det kommer att ga lysande tror jag! :)



Pusspuss

2010-09-22 @ 20:00:58
URL: http://anninae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0