Fredag morgon.

Jag började fredagen med en god gärning. Eller ja, vi får väl se hur god den visar sig vara i slutändan. Jag körde Henrik och hans arbetskompisar till jobbet, där de ska ha kickoff. Grabbarna skall alltså ha en heldag tillsammans med möte, paintball, mat och dryck. Inte nog med det, deras chef fyller 40 idag, så det blir tårta med. Håhå...

Igår var vi för övrigt och simmade. Det var väldigt skönt! Det var iof väldigt mycket folk i bassängen, vilket var lite jobbigt, men i övrigt en angenäm upplevelse. Henrik var förvånad över att jag orkade simma i 40 minuter... Fnys... Förstår inte riktigt. Syftar han på att jag har dålig kondis? Dubbelfnys.

Hmm, vad mer... Det är fredag idag. Det regnar och är grått ute. Jag skall äta upp min frukost och sedan ta mig till biblioteket på Pedagogen. Dags att läsa lite igen, så jag inte kommer för långt efter. Tänkte gå till gymet också, men det är en tanke. Vi får väl se...

JO, nu minns jag vad jag egentligen skulle skriva! Jag körde som sagt upp och ner till Henriks jobb, som ligger i Mölnlycke företagspark (eller det heter typ så iaf, vet inte riktigt). Trafiken, kära vänner, trafiken! Det är ju bedrövligt. Jag kommer inte att vilja ha ett jobb som ligger så långt ifrån hemmet känner jag... Hur nu det ska gå till. Spårvagn och buss och tåg finns, och även om jag gillar tanken med kollektivtrafiken, så har jag otaliga gånger blivit både arg och besviken för att inget fungerar som det skall. Huu... Hur ska detta gå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0