I äkta Idolanda har jag idag haft ett Halleluja-moment!

Idag har varit en bra dag, trots att den medförde några tårar på morgonkvisten. Jag har känt panik sedan min attack igår. Eller ja, det lugnade ner sig lite grann igår kväll och jag försökte tänka positivt. I morse var paniken tillbaka. Efter att ha pratat med min handledare (som för övrigt är en alldeles fantastisk person), fällt några paniktårar och öppnat mitt hjärta, visste jag precis varför allt var så sjukt fel igår. Jag har gått nästan hela min lärarutbildning i tron om att jag skall bli gymnasielärare. Gymnasielärare, gymnasielärare, gymnasielärare. Tänk att man i fyra år kan gå runt och tro att det är så himla rätt. När det egentligen är så himla fel. Det upptäckte jag igår när jag hade min första lektion på gymnasiet.

Jag har på bara några timmar vänt på steken och kommer att rikta in mig på grundskolan. Herregud, jag har ju varit där hela tiden och trivts så fantastiskt bra. Hej grundskolan säger jag bara, här kommer jag!

(Rent praktiskt så kommer det att lösa sig också. Har varit i kontakt med den snälla farbrorn som ansvarar för mig och min praktik och han säger att det är väl superbra att jag inser detta nu och att det inte är några problem som helst. Så skönt att höra, tack snälla Bengt. Studievägledaren har jag mailat och hoppas på respons inom kort)

En annan dag, när jag inte måste titta på Idol, skall jag prata om ett ämne som är så hett för mig: förväntingar.

Pusshejj

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad skönt att det känns bättre i dag! Bra beslut tror jag, hoppas allt praktiskt runt det kan lösa sig snabbt och lätt!

kram Emma

2010-09-30 @ 22:08:17
Postat av: Sofie Källström

Jag tror det kommer bli toppen bra det här, jag håller på dig!!!

2010-10-01 @ 08:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0