Med regn kommer solsken.

Jag trodde att dagen blev bättre när posten ramlade in här hemma och jag såg ett paket från Chicy. Chicy = läderjacka. Jag slet upp paketet, slet ut jackan, drog den på mig... Den är skitsnygg, verkligen som jag hade tänkt mig. Men... Den är för liten. Helvete. Det stod på hemsidan när jag beställde den att storlekarna är rätt så små, men jag hoppades in i det sista att den skulle passa. Fuck ass maddafack liksom! Jag som har längtat och längtat och väntat. Jag hade ju till och med lagt undan pengar.

Vad synd att jag fick hem en ny HM katalog idag. Väldigt synd för mina undanlagda pengar, men vilken tur för mig som hittade massa fint! I ren trots handlade jag upp pengarna jag hade lagt undan för jackan. Moget Danne, väldigt moget. Så kan det gå ibland. Jag känner mig nöjd och det är det som är huvudsaken. Japp, Danne i första hand!




Kommentarer
Postat av: Ida

Guud vad du shoppar! :-D Förhoppningsivs kommer jag iväg på stan i morgon innan jobbet 13:15... Kram kram

2010-09-21 @ 20:25:40
URL: http://ixa83.blogg.se/
Postat av: Lotte

Ja absolut - november skulle räcka hur bra som helst!

2010-09-21 @ 20:40:23
URL: http://chajanol.blogg.se/
Postat av: Danne

Ida, det gör jag ju inte alls :) Jag vet precis hur mycket du shoppar, så försök inte. Det räknas även om man inte visar upp det på sin blogg :D

2010-09-21 @ 21:58:35
URL: http://missminttu.blogg.se/
Postat av: Lotte

Nespresso är helt bäst! Jag älskar det verkligen! Vi funderade länge om vi skulle köpa en "riktig", stor kaffemaskin, typ DeLonghi eller liknande, men bestämde oss för Nespresso, eftersom det smakar minst lika gott, men maskinen t.ex. är mycket enklare att hålla ren. En Delonghi skulle man måste ta upp i minsta delar och putsa alla delar skilt - Nespresso kan man rena enbart genom att trycka på en knapp. För de stora automaterna måste du öppna ett stort paket kaffe (typ 1 kg) på en gång och man dricker ju inte så mycket kaffe på tumanhand att det lönar sig - kaffet börjar ju smaka mindre gott när det är öppet så länge. Nespresso använder kapslar så det är alltid vakumförpackat tills du dricker det. Om vi har typ 10 gäster kokar vi vanligt kaffe, annars dricker vi nästan bara Nespresso. Man kan bara beställa kapslarna på nätet och i en del storstäder, men man får dem vanligtvis inom 24h efter att man beställtt dem på nätet. De kostar ca 35 cent/kapsel. Det lönar sig verkligen om man gillar kaffe! Det finns ju olika maskiner, vi har modellen Nespresso EN 680. Med den kan man göra espresso, vanligt kaffe, cappuccino och latte machhiato. Allt som allt finns det 16 kapslar med olika styrka och för olika sorters kaffe att välja mellan. Plus deras limited edition-sorter. Klart det är lite dyrare än vanligt kaffe, men det är otroligt gott och absolut värt det!

2010-09-22 @ 09:59:26
URL: http://chajanol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0