Utbrottet.

Igår kväll satt jag och Henrik som vanligt framför tv:n och glodde på en tv-serie vi har fastnat för, när jag plötsligt blev sur och tyckte att vi är väldigt tråkiga. Hur kan vi kväll ut och kväll in sitta framför dumburken och glo på samma tv-serie? Varför gör vi inget roligt? Varför kan inte vi som ALLA andra i hela världen göra trevliga saker tillsammans som in inkluderar vår fjärde familjemedlem tv:n? (den första är jag, den andra är henrik, den tredje är elvis) Så höll jag på i ett par minuter medan Henrik mest hmm:ade och väntade ut mitt utbrott (för det är så här att jag ibland får utbrott)

Efter min monolog satte jag armarna i kors och väntade på Henriks svar.

H: -Jag vill väldigt gärna simma.

D: (tar ett djupt andetag) -Ja men för i helv*te, är det ditt svar... (blir tyst).

tyst

tyst

tyst

D: -Jag tycker om att simma.

Mitt utbrott resulterade i slutändan i att vi nu har bestämt att en eftermiddag/kväll i veckan ska vi simma. Tillsammans. Och ja, självfallet hade jag i vanlig ordning dåligt samvete efter mitt utbrott.

Kommentarer
Postat av: Panini

Vi tränar på sportlife i Backaplan. Skitbra än så länge!

2010-09-09 @ 15:43:39
URL: http://mrs-panini.blogspot.com
Postat av: Elinor

Hahahaha guuuud vad jag känner igen det där! Hahaha fick precis ett likadant utbrott för inte alls längesen om precis samma sak!! Att vi bara glor på tv... haha :)

2010-09-09 @ 15:48:32
URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: emma

släng ut tv:n är mitt tips, det gjorde jag och petter för 6 månader sedan och jag har inte ångrat det en sekund- trots att jag var en seriös tv-narkoman och som fortfarande kan hänga med i samtal om days of our lives osv. nykter tv-narkoman med andra ord. skulle gärna växlat några ord med dig på föreläsningen häromdagen föresten men du såg lite upptagen ut. hoppas allt är bra? kram

2010-09-09 @ 16:38:07
Postat av: Lotte

Tur att man inte är den enda som får utbrott ;)

2010-09-09 @ 16:43:21
URL: http://chajanol.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Ha ha ha ha ha ha!!

2010-09-09 @ 18:54:32
Postat av: Annina

Hahhaha, danne du ar sa harlig!! :)

2010-09-10 @ 10:19:19
URL: http://anninae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0