Plötsligt befann jag mig mitt i en demonstration.


Jag och lillebror satt på en bänk och njöt av solen när dessa plötsligt susade förbi.

Vi gick lite längre ner på Avenyn eftersom vi anade ugglor i mossen och såg snart följande.




Det var väldigt många poliser med polishundar som såg lite småläskiga ut (tyckte lite synd om dem, det måtte ha varit varmt med dom där lädergrejerna över nosen)


Här hade vi orsaken till allt detta, Sverigedemokraternas ungdomsförbund som ville lufta sina åsikter. Eller ja, orsaken var väl i andra hand alla motdemonstranter som hade samlats. Motdemonstranterna var många fler kan jag berätta för er.


Det var väldigt många poliser med vita hjälmar.


Där har vi dom, SDU:arna. Visst ser dom rätt så ensama ut där borta? Japp. Undrar varför...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0