Vem har tagit solen?

Att vakna en måndag morgon och känna sig så här trött känns väl inget vidare bra. Det är faktiskt rätt så bedrövligt. Jag kollar på Nyhetsmorgon där dom pratar om pollen. Det lyfter väl inte humöret precis. Hassel och al blommar redan, i slutet av april kommer björken. Sen gräset och allt det andra skräpet... Jag är (såklart) pollenallergiker, har trott att det är främst björk och gräs, men jag har känt av pollen i några veckor redan. Bah.

Jag har de senaste åren förundrats över att jag blir allt mer trött och hängig ju längre våren kommer där ute. Förra året lärde jag mig att trötthet är ett pollensymtom. "Nämen, det var värst", tänkte jag då. "Bäst att jag tar medicin". Ni som är pollenallergiker känner antagligen till att man gärna blir lite trött även av den jäkla medicinen. Hur går det ihop? Jag önskar att ni människor där ute som jobbar med att ta fram nya mediciner skulle göra en pollenmedicin som gör en piggare, inte tröttare. Tack.

Nu ska jag ta mitt dåliga humör och mata det med frukost inklusive flera koppar kaffe.

P.S. Duvan Arne och hans fruga har minsann flyttat in hos oss. Inte inne hos oss, men inne i vår balkong. Ja, ni läste rätt. Duvorna bor i golvet på balkongen. Härligt. Då är det väl "tur för oss" att vi inte får använda balkongfanskapet pga att den är rutten.

God morgon på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0