Söndagspromenad.

Vädret var alldeles underbart idag, så himla fint. Solen sken från klarblå himmel, termometern visade 6 minusgrader och det var vindstilla. Henrik kom på den fantastiska idén om att ta en promenad i Fiskebäck, vid vattnet. Eftersom det är så svårt att beskriva hur fint det var visar jag några bilder i stället.

Så här fint hade vi det!


Här började promenaden. Det var is överallt.


Vi träffade två små kompisar. Den snygga herrn (för visst e det hanarna som är så fina?) med det gröna glänste i solen!


Isen var fin i solen.


Henrik var med.


Jag var också där, bajsnödig ser det ut som. Men det var jag inte.


Vattnet blänkte överallt, det var så vackert.


Mera is och sol.


Blå himmel. Även om det var is och minusgrader drömde jag om våren.


Hej hej!


Så fint.


En liten röd stuga, massa små bodar, en fiskebåt... Solen.


En liten mås som satt o gottade sig i solen.


En liten bortglömd båt som fastnat i isen.


En tokig fågel hade tassat runt på isen.


Det ser ut som massa celler, inte is.


Fler bortglömda båtar. Varför tar folk inte hand om sina båtar?


Bara såhär kan jag få riktigt långa ben.

Promenaden avslutades med en superb lunch på Jungman&Jansson. Kummelrygg, mandelpotatispuré och massa god sås. Mums.

The end.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0