Om att vara förväntansfull.

När jag stter hemma och pluggar, som idag, då är jag alltid lika förväntansfull. Och ja, jag har faktiskt studerat en hel massa men alla som någonsin studerat vet att man måste ha en liten paus ibland. Om ni inte tror mig, läs det Peppe skriver. Hon är för övrigt grymt underhållande, på ett simpelt och mycket finlandssvenskt vis.

Nu kom jag av mig. Jo, jag är alltså förväntansfull när jag sitter här hemma. Varför? Jo, för att postmannen eller postkvinnan ska komma med vår post såklart! När jag hör dunsen i hallen, flyger jag upp ur soffan för att inspektera innehållet. Och jag blir lika besviken varje gång. Räkningar, smygreklam (trots den egenhändigt gjorda ingen reklam tack-skylten som sitter synlig ovanför postinkastet) och ett eller två brev från HM. That´s it. Det är sällsynt att det dyker upp något annat spännande. Ändå sitter jag här lika förväntansfull dag efter dag.

Nu kanske ni tänker, ack så naiv hon är. Lilla gumman, klapp klapp.

Men en vacker dag kommer det att dyka upp något fantastiskt, det är jag säker på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0