Kattfnatt.

I natt har min katt varit den jobbigaste katten i världshistorien. Jag kan inte förstå vad det har tagit åt honom. Han har härjat, bråkat, bitit, hoppat, skramlat, bankat, mjauat och sprungit runt som en huvudlös höna. Hela natten! Han har väckt mig otaliga gånger, två av gångerna har han varit en riktig elaking. Han har gnagt sönder min arm, bitit så hårt att jag varit på gränsen till att börja gråta innan jag fått stopp honom. Det värsta när han är på det här humöret är att han inte ger sig. Någon som är proffs på katter som kan förklara för mig varför han får sådana här ryck? Och varför blir han så arg ibland att han attackerar mina armar med sina huggtänder? Snälla förklara för mig. Jag vill gärna kunna motverka det här heltokiga beteendet.

För övrigt så påstår dom nu när jag ser på Nyhetsmorgon att det är vårdagsjämning idag. Jihoo! Men... Var fasen gömmer sig våren? Några plusgrader övertygar inte mig. Ge mig sol, värme och grönska så kan vi börja diskutera vår.


Här snackar vi vårtecken. Vart gömmer dom sig?
(bildkälla google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0