En fantastisk båttur.

I lördags när det var så himla härligt och varmt tog jag, sambon och lilla E en båttur med E:s båt. Det var så sjukt härligt, helt fantastiskt måste jag ju säga. Jag tog lite bilder med min mobilkamera (som blir sämre för varje dag som går, ska det vara så Sony Ericsson???) som jag tänkte dela med mig av. SJÄLVKLART hade jag inte med mig min kamera när vi åkte förbi små öar som var smockfulla med sälar som låg och gottade sig i solen. Så typiskt. Nu får ni nöja er mer bajskvalité.


Ser ni? Och detta var bara en av alla de kobbar de låg på!


Här har vi några till. När vi kom lite närmare kastade dom sig ner i vattnet. Eller kastade och kastade, dom ålade sig fram till kanten och gled i vattnet.


Och så några till. Det var ascoolt, har aldrig sett så mycket vilda sälar förut.


Efter sälsafarin åkte vi till den här lilla pärlan. Hur fint är det inte?


Efter att ha tagit en närmare titt på ön insåg vi att det var en ö där typ alla världens måsar och trutar höll till. Ni kanske inte ser det så tydligt på den här bilden, men det var VÄLDIGT många.


Sedan hittade vi en liten anka som satt och ruvade (jag veeeet att det inte är en anka egentligen, men jag kallar alla sådana fåglar för anka, så nu får det vara så). Hittar ni henne? Hon var väl kamouflerad och gav oss onda ögat när vi kom för nära. Vi gick vidare och lät henne ligga kvar och ruva sina små ankungar.


Efter att ha solat och fikat en stund åkte vi ut till Trubaduren. Det är inte han i flytväst, det är fyren. Den är inte lika som stor som en människa i verkligheten.


Min kära sambo bestämde sig för att klättra upp (!!!) i fyren, bara för att han kunde göra det. Här ser ni de rätta proportionerna på fyr vs. sambo.

Efter att ha klättrat på fyren (det var endast en av oss som gjorde det, även om E gärna också hade gjort det) körde vi rally på havet en stund. E var absolut tvungen att testa hur fort vi kunde åka med båten.

Snipp snapp snut, så var den båtturen slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0