VM-Guld.

Såg ni matchen igår? Halleluja säger jag bara. Det var så bra, så bra som det bara någonsin kan bli. Det har genom åren inte alltid varit så himla lätt att leva i Sverige, alla dessa sportevenemang som har gått fel har lett till en miljon gliringar. Men nu, nu kan jag med världens största flin på läpparna gå runt och vara stolt finne i Göteborg.

Med matchen, för er som har missat detta, menar jag då hockeymatchen i årets VM som utspelade sig igår mellan Sverige och Finland. Tänk att en hockeymatch kan framkalla så starka, patriotiska känslor så man nästan spricker av stolthet. Jag var så himla glad igår kväll, så glad att jag blev tårögd när dom spelade "Oi maamme Suomi". VM-Guld. VM-Guld. VM-GULD!


(bilden lånad från Iltalehti)

Kommentarer
Postat av: Lotte

JIPPPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!

2011-05-16 @ 10:31:16
URL: http://kunterbunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0